Tema: komma ut

Jag bor i en av Sveriges största städer och jobbar inom skolan. Jag började definiera mig som trans vid 22 års ålder. Men det sa inte ”pang!” och så...
See video
Buck Angel's new series sharing his perspective on gender and sexuality, with the accompaniment of a sign language interpreter. Show #3 Buck talks about disclosure and coming out.Please visit www.buckangelentertainment.com for more info.
transbild
Den här frågan kommer ganska ofta från människor som funderar. Finns det något sätt att veta, några tydliga tecken? Ja, hur vet jag egentligen om jag är trans?Den här frågan kommer ganska ofta från människor som funderar. Finns det något sätt att veta, några tydliga tecken? Jag kanske är trans, men ändå inte, eller? Hur vet jag om jag är trans?Det tråkiga...
Ofta finns det förväntningar på att man ska vara på ett särskilt sätt om man är tjej och på ett särskilt sätt om man är kille – och...
Att komma på att jag var trans skedde väldigt gradvis. Jag har aldrig känt mig tillhörande mitt biologiska kön och när jag var liten brukade jag dagdrömma om att...
Just identifieringen med trans kom när jag åkte till San Francisco när jag var 19 år. Vad som hände där var att jag träffade några flator som jag...
Edward har läst den fantastiska boken ”Pojkarna” av Jessica Schiefauer - en queer roman med transtema.Jag hade inga höga förväntningar på den här boken. Hur recensenter och förlaget Bonnier Carlsen beskrev den gjorde att den inte direkt tilltalade mig. På baksidan av boken står exempelvis att det är...
Jag har väl alltid mer eller mindre trott att jag är en kille. Jag blev otroligt deprimerad och förvirrad när jag började utvecklas annorlunda än mina bröder och...
För tre år sen kom jag på att jag inte vill definiera mig som det kön jag biologiskt sett tillhör. För mig var det en politisk ståndpunkt att vägra r...
Jag tror jag kom på att jag var trans när jag var 28 år. Eller snarare så fick jag ett namn på det jag kände att jag var. Det var inte riktigt så att jag...
Jag var 16 år när jag kom på att jag var trans. Jag surfade runt kring olika hbtq-begrepp och ord som "androgyne" för att försöka förklara varför...