Tema: självbild

See video
Buck Angel's new series in which he shares his perspectives on gender, sexuality, and other topics, with the accompaniment of a sign language interpreter. In show #6 Buck talks about body image and the importance of a healthy self-image. Please visit www.buckangelentertainment.com for more info.
RFSL Stockholm ger i sommar ut en bok om att vara trans. Vi ställde några frågor till Jojo Stenberg som är ansvarig för bokprojektet. RFSL Stockholm kommer under sommaren att ge ut en antologi där personer som är trans eller icke-cis bidragit med olika texter. Boken heter Det är vår tur nu! - att vara trans i...
transbild
Den här frågan kommer ganska ofta från människor som funderar. Finns det något sätt att veta, några tydliga tecken? Ja, hur vet jag egentligen om jag är trans?Den här frågan kommer ganska ofta från människor som funderar. Finns det något sätt att veta, några tydliga tecken? Jag kanske är trans, men ändå inte, eller? Hur vet jag om jag är trans?Det tråkiga...
Du kanske har sett siffrorna. Hbtq-personer mår sämre än den övriga befolkningen. Men jag vill påminna om att det finns en hel del fantastiska saker med att vara trans!Du kanske har sett siffrorna. Hbtq-personer mår sämre än den övriga befolkningen. Sämst av hbtq-personerna mår transpersoner, och allra sämst mår unga transpersoner. Det finns en hel del skrämmande...